Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010

Η ιστορία του Playboy

Η προέλευση του Playboy bunny, η κύρια πηγή εσόδων του κολοσσού και άλλα τρία πράγματα που θέλετε να μάθετε για το αντρικό περιοδικό που άλλαξε τον τρόπο που βλέπουμε ένα αθώο...
λαγουδάκι.



1. Το Playboy δεν λεγόταν αρχικά Playboy

Η αρχική ιδέα του Χιου Χέφνερ για την ονομασία του νέου του περιοδικού ήταν Stag Party, αλλά δεν μπορούσε να «βαπτιστεί» έτσι λόγω ομοιότητας με ένα άλλο περιοδικό ονόματι Stag- η διεύθυνση του περιοδικού απείλησε να τον μηνύσει αν έβαζε αυτόν τον τίτλο. Η ονομασία Playboy ήταν στην πραγματικότητα ιδέα ενός συνεργάτη του Χέφνερ, του Έλντον Σέλερς, του οποίου η μητέρα εργαζόταν παλιότερα σε μια εταιρία με ίδιο όνομα, την Playboy Automotive Company.


2. Το Playboy κατάργησε πρώτο το φυλετικό διαχωρισμό

Το show PlayboyΆs Penthouse έκανε πρεμιέρα στα τέλη του 1959 και ήταν ένας τρόπος για να αποδείξει ο Χέφνερ στο κοινό ότι ο εκδότης του περιοδικού δεν ήταν κανένας… ανώμαλος και ρατσιστής. «Προσπαθούμε να μην υιοθετήσουμε το στυλ του περιοδικού στην εκπομπή αυτή. Ας την έχουμε στο μυαλό μας σαν μια εβδομαδιαία συνάντηση των ανθρώπων που γουστάρουμε και που μας γουστάρουν».

Με αυτή τη σκέψη, ο Χέφνερ φιλοξένησε στο show του για πρώτη φορά Αφροαμερικάνους και λευκούς να χορεύουν και να διασκεδάζουν μαζί. Επίσης, το Playboy ήταν από τα μοναδικά περιοδικά που έβαλε στις σελίδες του σταρ όπως την Έλα Φιτζέραλντ και τονΝατ Κινγκ Κολ.



3. Το λαγουδάκι του Playboy είναι κρυμμένο σχεδόν σε κάθε εξώφυλλο

Το κεφάλι του λαγού- σήμα κατατεθέν του περιοδικού- άρχισε να παίζει κρυφτό με τους αναγνώστες τη δεκαετία του 60, ως ένας τρόπος να ιντριγκάρουν το κοινό να το ψάξει. Μέχρι τα μέσα του 70, η διεύθυνση του Playboy είχε δεχθεί πάρα πολλά γράμματα όπου οι αναγνώστες παραπονιόνταν ότι δεν μπορούν με τίποτα να το ανακαλύψουν, ώστε οι υπεύθυνοι αναγκάστηκαν να προσφέρουν tips για την ανεύρεση του.

Βέβαια, ακόμα και πριν αποσυρθεί το κουνελάκι από τα πρωτοσέλιδα ήταν τόσο αναγνωρίσιμο, ώστε ακόμα κι αν έστελνες ένα γράμμα στο περιοδικό με ένα ζωγραφισμένο κουνέλι χωρίς διεύθυνση παραλήπτη, το γράμμα έφτανε στον προορισμό του.



4. Το logo του Playboy σχεδιάστηκε σε μισή ώρα

Όταν ο Χέφνερ και οι συνεργάτες του σκέφτονταν για το τι θα είναι η μασκότ του περιοδικού, κατέληξαν στο λαγουδάκι γιατί είχε χαριτωμένες σεξουαλικές αναφορές και το έντυσαν με κοστούμι για να είναι πιο σοφιστικέ. Δεν ήθελε να χρησιμοποιήσει τη φιγούρα ενός άντρα για σύμβολο για να διαφοροποιηθεί από τα περιοδικά Esquire και The New Yorker. Ο σχεδιαστής του λαγού έχει δηλώσει στο παρελθόν «Αν ήξερα πόσο σημαντικό ρόλο θα έπαιζε ο λαγός θα τον είχα σχεδιάσει καλύτερα. Έκανα ένα μόνο σχέδιο, που μου πήρε μισή ώρα, κι αυτό ήταν.»



5. Η οικονομική αυτοκρατορία του Playboy χτίστηκε πάνω στα πριβέ clubs κι όχι στο ίδιο το περιοδικό

Το πρώτο τεύχος του περιοδικού εξαντλήθηκε γρήγορα και μέσα σε λίγα χρόνια η εταιρία είχε αρκετά χρήματα και αναγνωρισιμότητα για να αποκτήσει το δικό της τηλεοπτικό show. Παρόλα αυτά τα μεγαλύτερα κέρδη της έφεραν τα ομώνυμα clubs και καζίνο στα οποία επεκτάθηκε τη δεκαετία του 60.


Σε αυτούς του χώρους και ειδικότερα στα νυχτερινά κέντρα, οι πελάτες ήταν μέλη με το δικό τους προσωπικό «κλειδί» για να μπαίνουν σε αυτόν τον παράδεισο όπου σέξι γυναίκες σέρβιραν ποτά με κοντές φούστες. Μέχρι το τέλος του 1961, τα πριβέ clubs του είχαν 132 χιλιάδες μέλη και κέρδη ύψους 4,5 εκατομμυρίων δολαρίων, ανεβάζοντας τα στη θέση με τα πιο πολυσύχναστα κι επιτυχημένα clubs στον κόσμο.
 
 
ΠΗΓΗ: kouinet.gr
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου